Något om tid

Något om att tiden rinner iväg.
(Eller att jag inte tar tillvara på den).

Något om att hösten kom alldelens för fort.

Något om att det redan känns som vinter.

Något om en underbart vacker klocka.

Något om att det känns som att jag förlorar.
(I ett spel jag aldrig varit med i).

Något om att jag inte hinner med.

Något om att det känns som att för varje dag som går
så minskar chanserna att rätta till något som gick fel.
(Eller att det är ännu en dag där jag inte ens försöker).

Något om att det var allt för länge sen jag hörde din röst.
(Eller att jag saknar dig även när du är här).

Något om att jag vaknar försent, och tillsist

Något om att jag inte hinner göra klart mina läxor.
(Eller att jag inte orkar).

(Och något om att jag vill ha ett makroobjektiv).


Kommentarer
Postat av: Anonym

Men varje dag är också en helt ny chans att göra nåt helt nytt och det finns massa nya dagar :-)

2009-10-19 @ 21:36:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback