två brev

På grund av internet och sms får man ju så sällan brev nu för tiden, och jag blir lika glad varje gång det trillar ner ett till mig i brevlådan. Det behöver inte stå något särskilt egentligen. Det är fint ändå. Idag råkade det komma två stycken på samma gång. Det första löd ungefär såhär:

Hej Oliven
Jag satt på tunnelbanan (mot Skarpnäck) och läste Metro. Ja, jag försöker ju se ut som alla andra som transporterar sin kropp med tunnelbanan läsandes metro eller City. Då hittade jag dem här bilagan om foto och på fjärde sidan en lista över fotoutbildningar. Tänkte på dig och skickar den.
När jag och farfar städade vinden så konstaterade vi att det där fanns 3 olika storlekar av gamla resväskor - så gamla att de är från farfars morfar. Vill du ha en eller flera? Hittade också en s.k. Beauty Box från 50-talet som jag fick i julklapp av Mikko 1959. Kan det vá nå´t? /farmor


Åh det var fint. Och JA, JA det kan det verkligen! Jag funderar över att skicka ett handskrivet brev tillbaka bara för att det var så fint att få brev. Fast jag vet ju att vuxna inte tycker att det är samma revolution som jag. Dessutom får de en massa (mindre trevliga kanske) kuvert hela tiden.

I det andra brevet stod det ungefär såhär: Tja Olivia! Lova nu att inte sätta upp de här på nåt ställe du inte får ;)
Det var inte riktigt lika fint. Det var mest bara töntigt haha. Med brevet låg iaf 3 klistermärken från Bloglovin'. HAHA jag hann!! Vad jag nu ska med dem till.

Ja det var bara det jag tänkte säga. Jag tänkte gå ut och öva mer på lång slutartid nu.
(btw, så vet jag att folk klagar på att jag har mycket text i mina inlägg? asså ärligt så tycker jag inte att det här är mycket, men bajs på er. jag ska korta ner, promise).

Kommentarer
Postat av: kajsa

nee det är bra med mkt text!

2009-11-12 @ 20:54:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback