The ring

Skräckhelger är något jag uppskattar.
Tors- The Grudge
Fre- Scream
Lör- The ring

Det har hunnits med en några klassiker alltså. Ikväll skulle det satsas stenhårt på "den läskigaste filmen blahablaha". Jag har gått och haft mycket ångest över det här tillfället. Det sägs ju att The Ring är en av de läskigaste filmerna någonsin typ och att den skrämt vettet ur de manligaste män på recensionsredaktioner runt om. Jag tyckte inte alls att den var bra. Jag är djupt besviken. Nu har jag istället ångest över den besvikelsen. Visst ihopkopplandet och handligen var rätt bra, men det var inte det jag var ute efter. Jag var beredd på att bli skräckslagen för livet. Hur kan någon tycka att The ring är en läskig film? Vi konstaterade båda två att ingen av oss blev rädd en enda gång. Jo ni vet som sagt den där känslan över att man tror att det ska hända nåt, men det hände ju absolut INGENTING.

Kanske beror det här på att man sett den amerikanska verisonen och inte den japanska, men ärligt kan jag inte tro att det skulle göra så stor skillnad. Dessutom är det ju den amerikanska man ska ha hört ha varit läskig till tusen (och sedan orginallet lite värre än det). Jag är arg. Jag känner mig lurad. Jag är besviken. Aja det var trevligt ändå, men inte är det filmens förtjänst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback