Mjukisdilemma

Idag var min första dag på Scandic Sergel Plaza. Jag har ont i fötterna, men jag kämpade mig runt i affärerna tillräckligt för att äntligen ha hittat min skolavslutningsklänning. Den är allt det där jag ber om. Somrig, blommig, med rosett och supersöt. Nu ska jag vara en sådan där hemlighetstönt som inte avslöjar vilken klänning det är föränn dagen till ära. Ja ni får se den på bilderna i efterhand om ni nu inte är minervabarn. Nu gäller det bara att hitta en middagsklänning också. Den måste väl vara något elegantare gissar jag. Åh varför? Varför ska man behöva äta elegant middag med eleganta kläder? Jag hade inte ens tänkt på det själv om inte alla mina klasskompisar pratat om hur de försöker hitta bra klädsel.

Jag ska gå dit i mjukisbyxor och hoodtröja. Det ska jag göra. Ja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback