jag vill

Vet ni vad jag längtar allra mest till i hela vida världen? Ni får chans att gissa...




Torsdag
. På torsdag slutar jag efter lunch. Då går lärarna in i konferensrummet och gör upp dittan och datten. Sedan är betygen satta. Mina sista betyg i grundskolan. Vet ni vad som händer sen? Sedan kan jag göra vad jag vill! Vad jag vill! I tre månader. I tre månader.

En del kanske skulle kunna tycka att jag inte kan göra vad jag vill. tex mörda någon. men vet ni vad? det vill jag nog inte. jag kommer vara så nöjd så nöjd så att jag inte vill. jag kan alltså göra vad jag vill. för jag, jag vill bara bra. nej jag vill inte bra. jag vill smart.

firar vi på torsdag? ja det gör vi minsann. det ska firas uti sjuhelvette. (nu måste jag sluta använda det där ordet.) vill ni fira med mig? det där var ingen fråga. klart ni vill. då säger vi det. jag ska åtminstonde sova utomhus. det är det minsta jag begär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback