2 Maj

*tramp tramp knak tramp*
"Men vad gör du? Gå och lägg dig"

Jo min fader hade tydligen glömt bort att det var hans födelsedag idag. Han börjar bli gammal nu, men det säger vi inte till honom. Han har blivit sjukt virrig på senare tid. Det låter som att han är typ 70 och har fått alzheimers eller något. Så är inte fallet. Förresten så ljög jag nog när jag skrev "på senare tid". Han har alltid varit sjukt virrig av sig. Typ som när han ställde telfonen i datormusladdaren. Sedan är han bra på att hitta på egna ord. Självklart är det de här underbara egenskaperna jag får i arv. Fast jag är mer glömsk. Så jag kommer inte ihåg något ord han har hittat på. Jag börjar kanske också bli gammal.

Från början hade jag planerat att vara på ec-träff hela dagen idag, och träffa lite folk. Sedan skulle jag gå på bio och steka med Lovisa istället. Så jag gjorde upp planen att hinna med båda. 2 timmar ec innan Lovisa. Nu fick jag veta av min syster att det är någon stor loppis på Nolia. Här har jag gått och längtat och längtat hur mycket som helst efter en riktig loppis. Läste igår på vintageportalen att det är loppis i linköping idag, och OJ så avundsjuk jag blev. Nu ska jag hinna med det också. Kanske får jag dissa döbelns. Åh vad det tar emot. Det här hade jag också sett fram emot.

Sen var det meningen att vi skulle spela in film idag. Jag hoppas att de glömmer det. Annars har jag väl tid på eftermiddagen någon gång. Hoppas jag. Jag måste sluta planera en massa saker samtidigt. Jag behöver en kalender. Fast den skulle jag nog glömma.

Jag räknade ut att min far fyller 50 samma år som jag fyller 18. Det kommer bli intressant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback