Veckans band - Tyler Hilton.

Nu är ju inte Tyler något band, men likväl bra musik så here we go.

Tyler Hilton är en 25  år gammal singer/songwriter från Kalifornien. Killen har jobbat sig upp från Open mic nights och kaféspelningar till en andra platta på väg. Debutalbumet "The tracks of Tyler Hilton" släpptes 2004 och nästa skiva är planerad för någon gång i början av detta år, vilket jag personligen tycker borde vara... nu, men uppenbarligen inte än. Något exakt datum har jag alltså inte fått tag i.

Tyler har även gjort några skådisinsatser. Den allra mest uppmärksammade är som Chris Keller i någon av One Tree Hill's tidigare säsonger. Det är också därigenom som jag upptäckt honom. Jag blev genast blixtkär i karaktärens kaxiga attityd och sångröst. Så därför kollade jag upp den riktiga personen bakom rollen och hittade Tyler som verkar vara lite motsatsen till karaktären men fortfarande definitivt något att falla för. Andra roller på meritlistan är Elvis Presley i Walk the line och Murphy Davis i den nypremierade filmen Charlie Bartlett.

Trots efternamnet har han inga som helst kopplingar till hotellfamiljen och Paris.

4 låtar då. When it comes mycket uppskattad låt från plattan, Say it like a lie från ett liveperformance i Los Angeles - SJUKT HÄRLIG, I won't back down Tyler spelar in en hel del covers då och då, detta är min favorit (orginal av Tom Petty and the heartbrakers), When the stars go blue Tillsammans med Bettany Joy Galeotti - klassiker från One Tree Hill.

Tyler Hilton
Myspace
Last.fm
Fansite

Kommentarer
Postat av: agnes,

OKEJ jag tror jag älskar designen.

2009-03-15 @ 11:01:22
URL: http://baraagnes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback