Veckans band - Porcelain and the tramps.

Tycker ni att den här musiken är asläskig? I så fall förstår jag er. Den är inte ett dugg jag egentligen, men jag har fastnat för Porcelain av någon väldigt läskig anledning. Porcelain and the tramps består förvirrande nog endast av Porcelain herself eller Alaina Beaton som hon egentligen heter. Musiken låter väl... ja lite skumt. Jag tycker det känns lite som en kvinnlig Marilyn Manson.. fast med ett coolare sound. Jag är grymt impad av hur cool Porcelain and the tramps är med tanke på att det är en kvinnlig badassångare. Brukar aldrig fungera. Brukar inte ges många försök till det heller, men här lyckas det. Briljant. Jag ser upp till Alaina och en dag ska jag bli ungefär lika cool.

Hittades genom.. länkning till youtube tror jag?

Låtarna är .. bra. I'm your favourite drug är min favorit. Fucks like a star är tufft kaxig och King of the world är ... också bra. Resterande låtar av Porcelain and the tramps men som inte kom med här låter... liknande och är också bra. Jag har inte så mycket mer att säga.

Ge det läskiga soundet en chans. När man väl lär sig ta in det undrar man varför man någonsin tvivlade. Jag tvivlade dock aldrig. Det här är briljant läskig musik.

Myspace

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback