Veckans band - Molotov Jive.

Moltov Jive har nyligen släppt sitt andra album "Songs for the fallen apart". Jag upptäckte dem via ett repotage på UR. De spelar lite speciell rock. Jag har tex. en vän som kallade det för Alladin-musik, men det sticker inte ut så väldigt mycket egentligen. Jag hade inte ens tänkt i de banorna föränn min vän nämnde det. Moltovarna släppte sitt debutalmbum 2006 och har utvecklats mycket de senaste åren. Bandet består av Anton Annersand, Anders Wennberg, Oskar Olofsson och Johan Hansson.

Särskilt mycket mer än så har jag tyvärr inte att säga om dem eftersom jag inte är så insatt. Jag lyssnar och det är bra. De här flashwidgetarna är lite jobbiga att fixa så jag ska göra det när jag har mer tid, men en låt som jag kan garantera kommer vara med är Hold me tight like a gun - en av tidernas bästa låtar.

Molotovjive.se
Myspace

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback