Veckans band - Industri Royal.

Det är klart att jag måste starta upp det här med Industri Royal. Jag skulle vilja gå så långt som att säga världens bästa band, men det kanske skulle vara en överdrift. Jag är ock säker på att de någon gång i framtiden kommer vara just världens bästa band. Jag upptäckte bandet när jag och Anna bestämde att vi minsann skulle dra på Amplified förra året. Vi kunde däremot inte bestämma om vi skulle gå en eller två dagar och om en vilken? Så vi satte oss ner och började lyssna igenom banden som skulle spela. Jag hittade låten Killing Tony på youtube och konstaterade att videon var det coolaste jag sett någonsin och låten bland det bästa. Då var jag förstås ung och hade inte sett så mycket. Okej det har inget med saken att göra. Videon är ändå störtskön och låten som godis för öronen typ. Vi kom till Umeå Folkets Hus den kvällen med höga förväntningar, som naturligtvis besvarades. Sedan dess har jag varit 100% hooked. Det största glädjeämnet i mitt liv är att få längta och sedan känna feelingen av en Industri-spelning. Jag längtar lika mycket varje gång och lika underbart är det. Det låter som att jag inte har något liv i övrigt och kanske har jag inte det heller, men det är fakta att Industri Royals spelningar är extra-ordinära. Jag tycker att alla, särskilt Umebor, ska ta tillfället i akt. Bli Industri Royal fans. Det kommer vara det bästa ni har gjort. Jag tycker att jag sitter och svamlar och inte kommer fram till särskilt mycket men jag har inte så mycket mer att säga. Lyssna på dem. Gör det bara.

Bandet har haft många olika bandmedlemmar sedan det grundades 2004 men består nu av Joel Dunkels, Jens Andersson, Patrik Ågren och Erik Dunkels. De bor tillsammans i en lägenhet i Umeå stad, som jag förövrigt har varit i (sug på den suckers), och leker världshärskare på heltid. De har producerat en hel del sköna låtar hittils och släpper nu sitt debutalbum "Tacky Skills" den 28:e Januari. Jag har postat affischen för Hamnis-releasen så försök inte ens.

Här bredvid har jag tagit med 4 av deras låtar som smakprov som får rulla hela veckan non-stop. Självklart ovannämnda Killing Tony (You broke my nose but I broke your heart), Min long-time-favourite Red Lips (You broke...), en annan av mina personliga favoriter Kalashnikov Love (Kalashnikov Love) och senast släppta The Beat Boy (Tacky Skills).

IndustriRoyal.com
Myspace

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback