Mamma Madre Mother Okasan Äiti.

Jag brukar anse att min mor har två extrema ålderstecken. Det första är att hon inte gillar att lyssna på musik. I sin ungdom hade hon artiser som David Bowie och Prince som stora favoriter. Idag lyssnar hon gärna på radio när hon kör bil men sen får det vara. Detta är hennes absolut sämsta egenskap.

Det andra tecknet är hennes humor. Sådant som min mor skrattar åt är tex. livets ironi. Sådant tycker hon är riktigt roligt, men här om dagen gjorde jag en upptäckt. Eller det var snarare så att hon berättade för mig att hon tyckte att Kalle och Hobbe var riktigt bra. Jag är chockad. Det är mer min far som läser saker som Knasen, MAD, Tintin osv. Jag insåg också att jag många gånger kommit till vardagsrummet och upptäckt att min mamma brukar sitta och se på barnprogram i sin ensamhet. Det är sant att hon kan Bolibompa bättre än jag. Eller ja det gör väl alla som har sett det, men det borde inte vara så. Idag såg hon på Barnkanalen när jag kom hem. Hon skyllde på att det just varit slutet på Bröderna Lejonhjärta, men jag är inte säker på att det är en ursäkt.

Jag vill bara konstatera att min mamma är grymt cool och kanske inte så mentalt gammal ändå.

Jag hade tänkt ge er en bild på henne men jag hittade ingen. Det är nästan skamligt. Jag ska fota min mor mer i framtiden. Det lovar jag.

Kommentarer
Postat av: viktoria

mamma är den bästa som finns <3

usch va hon e bra <3

2009-01-08 @ 21:51:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback