Veckans band - Chemical Vocation.

Veckans band är Chemical Vocation. Våra egna underbara Uddevalla-pojkar. Jag tycker att det är rätt coolt att många av de bästa banden är svenka. Det är sant jag lovar. Tänk er bara. Industri Royal, Mando Diao, Kent, Lars Winnerbäck och Chemical Vocation. Jag gissar att jag glömde en massa i all hast men det hör inte hit. Som sagt Uddevalla-pojkarna. Pierre Larsson, Jocke Jensen, Robin Jansson, Kristoffer Lundström och Johan Caullvine. Jag får nästan skrivkamp av att skriva alla namn. De har precis, efter en tidigare diskografi på en självtitlad EP, släppt sitt debutalbum nu i September. Snart ska de ut på en turné som kallas The Panic & Action tour tillsammans med Kid down, Adept och Alison Blaire som förband. Innan det var de såklart tvugna att komma på en snabbvisit till Umeå under Amplified. Nog visste jag innan att de var bra men inte så galet sköna. Synd bara att Amplified var så grymt dåligt arrangerat och att det blev så kort men det var fint. Chemical Vocation ska dock höras studioinspelat och inte live om ljudteknik är så grymt dåligt riggad. Därför får i nu av mig tre studioinspelade låtar.

I won't stay från EPn och min absoluta favorit för tillfället, Walls som utan tvekan är den bästa från det nya albumet "A misfit in progress", och tillslut låten Unspection eftersom jag efter ett samtal med Pierre fått veta att det är en av de egna låtarna som han fortfarande tycker är riktigt bra. Om jag hade fixat med Boxstr så hade jag lagt upp Conversus Locus också. Min första favorit, och anledningen till att jag började lyssna på Chemical Vocation. Men tycker ni att de låter intressant (förutsatt att ni inte hört de förut, wierdos) så tycker jag att ni ska leta upp den. Grym låt.

Chemical Vocation
Myspace


Bild! Jag bättrar mig.

Kommentarer
Postat av: Metalnallen

Jag har recenserat dem för ett tag sen, gav dem 3 av 5!

2009-02-17 @ 08:46:35
URL: http://metalnallen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback