Because you were home

Agnes har en tendens att ofta klaga på att jag bloggar dåligt. Då ska jag blogga då... eh. Vad vill ni att jag ska blogga om egentligen?

igår.. såg jag och Nils Behind the mask som bara var konstig, och The Strangers som var så jävla jävla obehaglig. D

Den handlar om ett par som kommer hem en kväll till sin stuga utanför civilisationen. Någon knackar på dörren och frågar efter "Tamara". Efter det börjar mardrömmen. Paret blir terroriserade av 3 maskerade främlingar.

Efter det letade jag upp händelsen som The Strangers var inspirerad av.

Cabin 28 morden i Keddie
Det var en 14-årig flicka som sovit över hos grannen och på morgonen kommit hem och hittat sin mamma, bror och brors kompis bundna och knivhuggna till döds. Hela vardagsrummet var sönderslaget, och det fanns blod tom. i taket. I sovrummet satt tre av hennes bröder helt oskadda och omedvetna om det som hänt. Det sista barnet, systern, var försvunnen, och hennes lik hittades 3 år senare nedgrävt en mil därifrån. Stugorna i det här samhället stod med ett avstånd på ca 5 meter. Ändå hade ingen hört någonting natten innan. Det här brottet är fortfarande olöst.

Sjukt obehagligt helt enkelt. Jag får ångest av bara tanken. Egentligen ville jag väl komma fram till att ni ska se The Strangers. Det hade kunnat vara lite mer handling, men bra var den, och stämningen i hela filmen var sjukt obehaglig.


Kommentarer
Postat av: Junior

Jag sa ju att den var bra!!!! :D:D:D:D:D

2009-12-23 @ 18:51:36
URL: http://eskimapuss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback