Nätterna som rensades på luft

Ikväll var det Rock-krock nere i Döbelns. Även fast rock alltid är rock.. så var det inte bra rock.. dessutom kunde inte Agnes följa med mig, så det fick vara. Sanni ville dra med mig till Carlshöjd, men det orkade jag inte. Det blev Guds stad hos Nils istället. Och bara för att jag inte har nåt mer att säga om det så fyller jag i en lista som jag tog av Anton, för att den var BRILJANT, och ja musik är ganska relevant på min blogg så säg? Hahah jag hoppas verkligen att nån ids läsa den här nu som jag kämpat. Fast.. det var kul också.
------
Vad lyssnar du på just nu?
Venus - We Are The Fury


Nämn en låt som gör dig ledsen.
Jag kan aldrig vara glad till Tidvis - Lars Winnerbäck

Vilken är världens mest störiga låt?
Umbrella - Rihanna definitivt

Favoritband/artist, of all time?
THE USED! (som jag förövrigt drömde att jag träffade inatt<3).
 
Band/artist du nyligen upptäckt?
We Are The Fury

Bästa kvinnliga röst?
Regina Spektor

Bästa manliga röst?
Jocke Berg

Vilken musikstil lyssnar du mest på?
Rock.. typ alternativ rock, folkrock, pop/rock etc.etc.

Vad lyssnar du på när du vill bli glad?
Motion City Soundtrack, eller The Fratellis och.. Guilty Pleasure - Cobra Starship

Vad lyssnar du på när du vill lugna ner dig?
Bob Dylan

Senaste konserten?
Håkan Hellström

Vem eller vilka lyssnar du på mest just nu?
We are the Fury och Head Automatica

Mest hatade bandet/artisten?
Äsch, orka hata, mycket som inte smakar bra i mina öron. Alla tycker inte lika, hah.

Låt som får dig att tänka?
Utan dina andetag - Kent. Inte för att jag tänker särskilt runt den texten.. men stämning hamnar alltid där.

Band du anser att resten av världen borde älska lika mycket som du..?
Industri Royal

Fräckaste musikvideon?


Kan du spela någoi instrument?
Jag smyg-spelar både gitarr och bas, men bra är jag inte.

Har du någonsin deltagit i en moshpit?
Deltagit - nej. Blivit halvt mosad av ett par - ja.

Är du medlem i ett band?
Haha nej. Inte sen Shortcut slutade göra revolt och dog... hahah.

Har du någonsin dejtat en musiker?
Jag har inte haft den turen nej.

Önskar du att du var musiker?
Ja vafan. Vem gör inte?

Bästa tjejbandet?
Those Dancing Days

Senaste låt du hörde på radio.
Fan va längesen. If you got the money - Jamie T kanske.

Vad tycker du om klassisk musik?
Underbart vackert, vid sina tillfällen.

Vad tycker du om countrymusik?
ILLA

Vad tycker du om death metal?
ILLA

Senaste STORA bandet du såg live?
Babyshambles

Lyssnar du på musik på främmande språk?
Engelska? och Japanska.

Om du var ett instrument, vad skulle du vara?
Skulle fan vara en saxofon! SÅ JÄVLA HÄFTIGT!

Lyssnar du på radio?
NEJ

Gillar du MTV?
Det är bra att det finns, men gillar? Nej.

Har du träffat någon känd musiker?
Det värsta är att jag inte tror det.

Vilken låt beskriver dina känslor just nu?
Jag får liksom ingen ordning - Lars Winnerbäck

Låt(ar) som beskriver ditt liv?
Skulle vara jävligt poetiskt att komma på nåt bra nu då.. ska spara till sist och komma på nåt asbra!
I survived - The Graduate (hahah känns ju fånigt efter 16 år, men jo, det är så det känns)
Yesterday's feelings - The Used (Inte spotify-länkar den här gången uta lyrics haha!)

Kan du namnet på alla bandmedlemmar du lyssnar på just nu?
Jag kan inte ett enda. Upptäckte dem för typ ex antal timmar sedan.

Vilken känd musiker skulle du gifta dig med om du fick chansen?
Det skulle väl vara typ Gerard då. Hahah typisk jävla fangirl. *ångest*.

Favorit filmsoundtrack?
Alla låtar i Im not there är asnajs. Fast det är ju Dylan-låtar. Ehm.. sen vet jag inte.

Vad lyssnar dina föräldrar på?
Mamma: Hon lyssnar nästan aldrig på musik.. men hon gillar David Bowie, Prince...
Pappa: ALLT! Från Nationalteatern till My Chemical Romance. Han gillar musik helt enkelt.


Vad lyssnar du på precis NU?
Från Kylan in i Värmen - Lars Winnerbäck

Använder du bandtröjor?
Jag gjorde förut. Nu har jag bara en och det är Industri Royal.

Är du en groupie?
Hahah nja.
---------

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback