Grudge vs. Olivia

Japp. Det blev The Grudge. Som vanligt mycket krångel både innan och under filmens gång, men vi lyckades se färdigt den. Det är ju som ett måste. Många har ofta dragit liknelsen mellan mig och "tjejen i The Grudge" och ändå har jag aldrig sett filmen själv. Så det var väl dags helt enkelt. Jag måste bara få påpeka det då. TITTA PÅ HENNE! Jag ser inte ett dugg ut sådär. Gör jag? Nej det gör jag inte. Helt ärligt. Vi är inte det minsta lika. Vi har samma hårfärg typ. Hennes ögon är dessutom mycket större och rundare än mina. Inte ens asiatögonen är lika varandra. Herregud för trångsynta västerlänningar som inte kan skilja på asiater överhuvudtaget. Ojojoj jag skäms.


Filmen i sig var dessutom inte bra. Vinst! Jo man låg på helspänn sådär som man alltid gör till skräckfilm och fick ångest över att något skulle hända, men läskig var den inte. Inte så. Har ni någongång sett en dålig skräckis så vet ni vad jag menar. Om ni har sett en bra skräckis gäller det också för den delen. Ja ja etc etc. En scen etsade sig faktiskt fast lite grand i mitt huvud. Lite smått obehagligt sådär, men inte mycket. Man kanske ska se den japanska orginal-versionen? Nja. Som någon rescensent på någon random sida skrev: "The Grudge is not the worst film of the year, but that's about the biggest compliment I can give it. It is a poor attempt at a horror-thriller and an insult to fans of the genre."

Jag tror han tog i lite, men ni fattar poängen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback