Dagens bravader.

Det har jag nästan glömt att skriva. Min cykel fick punktering. Jag och Sofia cyklade på ett däck utan luft från Östra till skolan.. sedan skulle jag cykla hem på samma däck. Det hjälpte inte min cykelfobi alls. Cyklar blir fruktansvärt sladdiga och ostabila när man cyklar över ventilen. Man får ett svävmoment vid varje varv, vilket gör att minsta gruskorn kan få hjulet helt på villovägar.

En annan viktig sak är att jag glömde mina extensions hemma. Jag har alltså gått omkring och kännt mig bedrövligt äcklig hela dagen. Jag räknas nog inte som fåfäng. Jag skulle i varje fall inte räkna mig själv som fåfäng, men när det kommer till mitt hår är det rena rama fåfänghetens tillslag. Nu hittar jag på ord. Hoppas ni gillar det.  Min lugg har blivit alldelens för lång för raklugg men är precis i mellanskedet av att kunna vara snelugg själv och att kunna vara snelugg med hjälp på traven. Jag ska inte klippa den heller eftersom den kommit så långt... likadant är det med resten av mitt riktiga hår. Det har äntligen börjat växa lite, men är precis i gränsskedet mellan tufft kort och vackert långt, vilket gör det... böjt och äckligt. Ucsh.

Lovisa ser mig i ögonen och utrbrister:
-Vem var det? *skeptisk*
När hon hör mitt svar utbrister hon:
- Jahaja! Jag trodde inte att han såg ut så.
Sedan berättade hon om sin föreställning för mig.
- Jag tänkte att han var lång och hade långt svart hår.
Jag blev genast äcklad av hennes tankar och funderade starkt på om hon mådde fullt bra. Jag kom fram till att jag i så fall precis har botat henne.

Nu har ni fått höra några random historier fritt plockade från min tankeverkstad. Resten av tänkandet är upp till er. Hoppas det var intressant. Nej hoppas inte det förresten. Om ni tycker det är ni sjukt tråkiga.

Kommentarer
Postat av: My

sv: vem var denna mystiske sak utan långt svart hår?

2009-04-10 @ 23:35:04
URL: http://myjonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback