7 Live.

Well shit, jag ba tattaren här. Egentligen gillar jag inte att lägga upp listor men den här föll mig helt i smak.


De 7 artister/grupper jag helst skulle vilja se på scen är:

Molotov Jive - Helt underbara rockare från Karlstad. Upptäckte dem på "Garage" (UR) och jag är helt förälskad. Tänk stämningen att se i någon lite källarbar. Jag tycker mest om att se småband live. När det inte är så mkt folk. Det blir en helt annan kontakt mellan musikerna och publiken. Underbart vilken känsla det är. <3

Ramones - Allt som oftast förbannar jag mig själv för att vara född i helt fel tidsera. Tänk att vara 60-70tals punkare. Det är nästan som Sandi Thoms  låt "I wish I was a punkrocker". Nog för att jag hatar den låten av hela mitt hjärta men den stämmer. Det jag verkligen saknar i mitt liv är punkkonserter. Jag hade gärna sett Sex Pistols, och nej att de var på Peace & Love räknas inte som att det fortfarande finns en chans för det är bara löjligt.

Kent - Jo det hade varit något. Jag har lyssnat på Kent så länge jag kan minnas. Min fader har länge stolt varit ägare til de flesta kentskivorna och under lågstadietiden dunkade Vapen & Ammunition i stereon varenda biltur. Sedan hade jag en demonstrativ period då jag vägrade lyssna på all musik pappa lyssnade på. Jag trodde all Svensk rock var usel. Jag hade fel. Tillslut insåg jag att det inte gick att motstå. Fantastiskt. Kents texter gör mig glad. Perfekt både som depp- och uppmuntrar musik. Skivorna har jag lagt väldigt mkt beslag på nu.

Motion City Soundtrack - Dock att gilla band från USA som icket är så pass stora internationellt att de kommer till mig är bara värdelöst. Jag skulle ge så mkt för att få se Motion City. Nog det enda jag ALDRIG tröttnar på. Har man inget att lyssna på kan man alltid slå igång en MCST låt.

My Chemical Romance - Är man MCR fan är det nästan skamligt att inte sett dem live. Det har inte jag och jag skäms. Det är helt värdelöst att jag inte kommit mig för det. De har ju trots allt varit här flera gånger. MCR är kult och är man så besatt som jag är/har varit av Gerard Way så ska man bara köa 1 månad till biljettsläpp. Nästa gång gör jag det.

The Used - Även här total skam. Så äkta, så tilltalande och så underbart. Bert Mccracken måste tyvärr vara typ den fulaste sångaren någonsin, men still vem är så Shallow (Believer hähä) ?

Industri Royal & Lars Winnerbäck, - De får hamna som delad 7a. Sådana som jag sett förut men skulle dö för att se om och om och om och om igen. Industri är mitt knark och det bästa med lokala band är att man kan underhålla sitt beroende. Jag behöver min dos av dock då och då. Lars är tillsammans med Kent och Ebba Grön de enda som jag klarar av att lyssna på på Svenska. Det jag uppskattar mest i musik är djupa texter och någon om Lars har detta. Jag älskar Lars av hela mitt hjärta.

Kommentarer
Postat av: Ronja

den dagen!

2008-09-21 @ 16:54:48
URL: http://ronjaengberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback