Gospel och diskriminering.

Igår hade vi gospel hela dagen på Mariakyrkan. Det är helt enkelt endast konfans fel och ingen annans. Jag har däremot inte fattat vitsen med att sjunga gospel. Jag menar om det verkligen finns en gud måste han ha något fel i huvudet och oroväckande värderingar. Inte kan han tycka att muntra människor utan liv som gungar fram och tillbaka med påklistade leenden och klänningar för både kvinnor och män som skriker fyrstämmigt kan vara den underbaraste hyllning han kan få. För att inte tala om att de har utvecklat en alldelen speciell egen dans som endast framkallar nervsammanbrott. Nej somsagt gud måste vara galen, och med tanke på att Lovisa Byström är gud kan det nog stämma.

Just nu är det meningen att jag ska skriva klart min deckarnovell.  Det är bland det jobbigaste som finns särskilt eftersom jag måste lägga upp en hel ny plan för skrivandet. Det endast för att jag hade räknat ut det perfekt men ingen annan än Lisa (som för övrigt uttalar ordet "Särskilt" som "Skärskilt") är tillåten att skriva mer än 6 datorskrivna sidor. Nu tar det här arbetet dubbelt så lång tid eftersom jag måste sitta och förkorta min deckare.

Min mamma pack-hysteri. Snart får jag också det. Förresten tycker jag att den dagen världen slutar ha kakbrist kan någon vänlig själ ta och kontakta mig personligen, och ta med sig några kakor.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback