Okej.

Idag ska jag dissa tidningen Okej.

Denna tidning drar skam över musikvärlden. Jag har hatat så länge jag kan minnas. (Tyvärr har jag inte så bra minne).
Men trots det har jag ändå köpt lösnummer av denna ohyggliga tidning i hopp om att kanske de nu insett vad musik verkligen är. Idag var ett sådant tillfälle.

På framsidan av Okej nummer 4 2008 finns en vit text med rosa kanter som lyder:

PUNK OFF!
-Sex Pistols
-Ebba Grön
-The Clash
-The Ramones
...AND MORE!

Det var anledningen att jag köpte tidningen denna äckligt snöiga vårdag.
Slåt man sedan upp punksidan verkar det rätt lovande tills en liten ruta i hörnet uppdagas, kallad "Punken Idag".
"På 90-talet gjorde den melodiösa punken comeback, inte minst i USA med band som Green Day, Bad Religion och NOFX. Hur punken låter exakt, och vilka band som kan klassas som "riktig punk" kan vi disskutera tills vi blir gråhåriga. Här är hur som helst en lista på band som idag, på ett eller annat sätt, anknyter till punken:

AFI
Against Me
Alkaline Trio
Billy Talent
The Bronx
Dropkick Murphys
Fall Out Boy
Flogging Molly
Millencolin
Rancid
Rise Against
Tiger Army"

Jag uttrycker nu och här mitt hat mot denna tidning för att den är så hemskt hemsk.
Men de posters som följde med tidningen var idag trots allt mycket fina. Ett minimaliskt IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIG+ som slutbetyg idag.

Och tack vare denna tidningen är jag, Olivia Alm, idag inte längre lyckligt omedveten om att jag fyller år på samma dag som Amy Diamond.

Kommentarer
Postat av: Karlsson

OFTA DET ÄR BRA BAND I OKEJ. FYFAN.

2008-04-13 @ 21:09:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback