Martin Luther.

Här är beviset på min intelligens. Jag skulle plugga och märkte att det jag antecknat från filmen doesn't make any sense at all. Jag vill inte skriva vad det stod men jag gör det ändå.

Luther

"I give myself to god."
Gud kom men sedan tvivlade Martin Luther på sig själv.
"I am yours, save me". Han gick ut och såg en tjej i Rom. PÅVEN KOMMER! Luther bad till en skalle. Sedan blev det dags att ge sig av till en jättelång trappa och där skulle man be ?Fader Vår? på varje trappsteg för att någon död skulle frälsas själar till himlen. Han hade inte läst Nya Testamentet. Ingen pratar med Luther, Han blir ett deprimerat emo. Så han åker till Wittenberg för att predika och för att hitta sig själv. Där blir han professor i ideologi. Han kritiserar auktoritetens prästs fakta kristendoms sak. Avlatsbreven och sedan begravde han en självmordspojke i vigd jord för att han var oskyldig själv för allt var Satans fel.

Pilgrimerna vallfärdar till Rom för att titta på saker.

Påven tyckte inte om Luthers predikan och blev arg så Luther fick fly.

Prinsen är GayLove med Luther. Påven mutar Prinsen tror jag.
Påven låter bränna allt Luther har gjort. Och gubben säger någonting.

Rättegång. Luther tar inte tillbaka något om det inte bevisas att det är mot bibeln. Alla skriker ?JAA!? och stöttar honom. Det blir ingen ORDAH! Och de mässar ?LUTHER!?. Sedan åker han supervagn hem. DOM BLIR OMRINGADE DUDUDUDU. Luther hamnar i fängelse eller något annat otrevligt vad dt nu är. MWAHAHA. Prinsen tog han så han bleva i säkerhet. SPALADIN.

Luther bestämde sig för att i hemlighet skriva nya testamentet på tyska så att alla kunde läsa. Han utgick från orginalboken på grekiska.

Stora bondeuppror. Det tyckte inte Luther om för han var inte ?IIIII WANNA BEEEE ANARCHYYY? så han skrev till adeln att stoppa bönderna. Så massa blev dödade.

Luther var bäst och prinsarna stod bakom honom så det blev ultimat.
Han fick 6 barn men Katarina Von Bora och alla kan läsa bibeln pga. av honom.

SLUTET GOTT ALLTING GOTT.

Så går det när jag är så fullt seriös som jag någonsin kan bli. Jag var trött den lektionen. Precis som jag är alla SO lektioner. Jag tycker att alla som vill lära sig lite historia ska ta åt sig den här texten eftersom den innefattar hela Martin Luthers liv och är mycket lärorik.

Kommentarer
Postat av: sojaböna

men takk nu kan jag allt. eeh

2008-04-20 @ 21:15:51
URL: http://sofijaas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback